Agile Interim // Interimledelse

AGILE Interim, ny leverandør i Pro-Sourcing innkjøpssamarbeid.


AGILE Interim, ny leverandør i Pro-Sourcing innkjøpssamarbeid. AGILE Interim er spesialister på midlertidig ledelse også kjent som Interimledelse. Vårt konsept er enkelt. Vi har valgt å spesialisere oss på å rekruttere ledere og spesialister til tidsbegrensede oppdrag. Et fokus som gjør at vi kan levere med presisjon og hastighet, hvis det brenner får du forslag til kandidater på 48 t.

Metodikk og verktøy. Vi benytter det siste og beste innen executive search metodikk og AI verktøy i søk etter ledige kandidater med rett bakgrunn. Vi har også en betydelig kandidatpool. Våre interimledere er toppledere / operative ledere / prosjektledere / endringsagenter / ledere med spesielle faglige kvalifikasjoner. Vi leverer den lederen du trenger og har alltid tilgjengelig følgende roller:

  • CEO

  • CFO / Regnskapssjef / Senior business controller

  • Treasury manager

  • Kommunikasjonsekspert

  • CHRO / HR spesialist

  • Omstilling og endringsleder

  • Salgs- / markedsdirektør

  • Prosjektleder

  • Innkjøpssjef

  • Logistikksjef
    Kundeservicesjef

  • Forretningsutvikling

  • CTO / IT ledere

Typiske situasjoner hvor det benyttes interimleder:

1.Mens man venter på en fast leder: Rekrutteringsprosesser tar ofte lang tid. Lederen erstattes med en midlertidig leder inntil ny person er på plass.

2. Behov for fagkompetanse i en periode: Bedriften trenger fagkompetanse i en periode for å få noe på plass.

3. Nystartet bedrift med behov for ressurser raskt: Bedriften er i etableringsfasen seg og trenger å komme raskt i gang. Eks. New Energy/Batteribedriftene.

4. Bedriften har stor vekst og/eller skal bygge opp et nytt område: Bedriften bygge opp en ny avdeling. Ingen internt som har kapasitet, kompetanse eller erfaring med å gjøre en slik jobb. Det blir satt inn en midlertid leder som kan gjøre det. Når enheten er bygget opp, overtar en fast ansatt i bedriften daglig ledelse og drift av avdelingen.

5. Prosjektledelse: Bedriften mangler kapasitet til å gjennomføre prosjekter. Eks. knyttet til åpenhetsloven, ESG rapportering. Det kan også være omstruktureringer, nedbemanninger osv.

6. Sykdom og permisjoner: En leder går i permisjon/langtidssyk på ubestemt tid. Bedriften tar inn en interimleder for å erstatte vedkommende mens han/hun er syk.

7. Salg/exit av en bedrift: En bedrift skal selges. Dagens leder har ikke kompetanse til å kjøre denne prosessen. En midlertidig leder blir satt til å lede prosessen mot et salg eller transaksjon.


 
Previous
Previous

Pro-Sourcing // Tilgjengelig 24/7 i sommer

Next
Next

Visma // Røde Kors Førstehjelp